• Hızlı Erişimler
    • Kütahya Dumlupınar Üniversitesi
    • Merkez Kütüphane
    • Öğrenci Bilgi Sistemi
    • Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı
    • Akademik Portal
    • Mezun Portal
    • Uzaktan Eğitim Öğrenme Yönetim Sistemi
  • Telefon Rehberi
  • T.C. Kütahya Dumlupınar Üniversitesi

T.C. KÜTAHYA DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ

Bologna Eşgüdüm Komisyonu

  • Hakkımızda
    • Bologna Süreci
  • Diploma Eki
    • Diploma Eki Nedir
    • Diploma Ek Ne Değildir
    • Diploma Ekinin Öğrencilere Sağladığı Kazanımlar Nelerdir
    • Diploma Ekinin Yükseköğretim Kurumlarına Sağladığı Kazanımlar Nedir
    • Diploma Eki ne için gereklidir
    • Diploma Eki bu zorluklara cevaben üretilmiştir.
    • Lisans Diploma Örneği
    • Yükseklisans Diploma Örneği
  • Kurul Üyeleri
    • BEK Üyeleri
  • İletişim
    • İletişim Bilgileri
    • Site Sorumlusu

Bologna Eşgüdüm Komisyonu - Bek

Bologna Süreci, 2010 yılına kadar Avrupa Yükseköğretim Alanı yaratmayı hedefleyen bir reform sürecidir. Pek çok uluslararası kuruluşun işbirliği ile 46 üye ülke (Karabağ ın bağımsızlığını ilan etmesiyle üye ülke sayısı 45 ten 46 ya yükselmiştir) tarafından oluşturulan ve sürdürülen, alışılmışın dışında bir süreçtir. Sürece üyelik hükümetler/devletler arası herhangi bir anlaşmaya dayanmamaktadır. Bologna Süreci kapsamında yayımlanan bildirilerin yasal bir bağlayıcılığı bulunmamaktadır. Süreç tamamen her ülkenin özgür iradeleri ile katıldıkları bir oluşumdur ve ülkeler Bologna Süreci’nin öngördüğü hedefleri kabul edip etmeme hakkına sahiptirler. Bologna Sürecinin oluşturmayı hedeflediği Avrupa Yükseköğretim Alanı içerisinde yer alan ülke vatandaşları, yükseköğrenim görmek ya da çalışmak amaçları ile Avrupa’da kolayca dolaşabileceklerdir. Avrupa, gerek yükseköğretim ve gerekse iş imkanları açısından dünyanın diğer bölgelerinden kişiler tarafından tercih edilir hale getirilecektir. Avrupa Yükseköğretim Alanında en gerçekleşmesi arzulanmayan şey, üye ülkelerin eğitim sistemlerinin tek tip yükseköğretim sistemi haline getirilmesidir. Avrupa Yükseköğretim Alanı’nda asıl hedeflenen, çeşitlilik ile birlik arasında bir denge kurulmasıdır. Amaç, yükseköğretim sistemlerinin kendilerine özgü farklılıkları korunarak birbirleriyle karşılaştırılabilir olması ve uyumlu hale getirilmesinden ibarettir. Bu şekilde, bir ülkeden yada yükseköğretim sisteminden bir diğerine geçişin kolaylaşması ve böylece öğrenciler ve öğretim görevlilerin hareketliliği ve istihdamının artırılması planlanmaktadır. Bologna Süreci Nasıl Başladı? Bologna Süreci’nin temelleri 1998 yılında Fransa, İtalya, Almanya ve İngiltere Eğitim Bakanlarının Sorbonne’da gerçekleştirdikleri toplantı sonunda yayımlanan Sorbonne Bildirisi ile atılmıştır. Avrupa’da ortak bir yükseköğretim alanı yaratma fikri ilk kez bu bildiri ile ortaya çıkmıştır. Ancak, Bologna Süreci resmi olarak 1999 yılında Bologna Bildirisi’nin 29 Avrupa ülkesinin yükseköğretimden sorumlu Bakanları tarafından imzalanması ve yayımlanması ile başlamıştır. Bologna Süreci’nin temel hedeflerinden altısı bu bildiri ile ilan edilmiştir. Bu hedefler: Kolay anlaşılır ve birbirleriyle karşılaştırılabilir yükseköğretim diploma ve/veya dereceleri oluşturmak (bu amaç doğrultusunda Diploma Eki uygulamasının geliştirilmesi), Yükseköğretimde Lisans ve Yüksek Lisans olmak üzere iki aşamalı derece sistemine geçmek, Avrupa Kredi Transfer Sistemini (European Credit Transfer System, ECTS) uygulamak, Öğrencilerin ve öğretim görevlilerinin hareketliliğini sağlamak ve yaygınlaştırmak, Yükseköğretimde kalite güvencesi sistemleri ağını oluşturmak ve yaygınlaştırmak, Yükseköğretimde Avrupa boyutunu geliştirmek. 1999' dan sonra neler oldu? Bologna Bildirisi’nin yayımlanmasından iki yıl sonra, ülkemizi de içeren üç yeni ülkenin (Türkiye, Hırvatistan ve Kıbrıs Rum Kesimi) katılımı ile, 32 Avrupa ülkesinin yükseköğretimden sorumlu Bakanları, 19 Mayıs 2001’de Prag’da, Bologna Süreci’ni izlemek ve gelecek yıllar için öncelikler belirlemek üzere toplanmıştır. Prag’da Bologna Süreci’ne 3 hedef daha eklenmiştir: Yaşam boyu öğrenimin teşvik edilmesi, Öğrencilerin ve yükseköğretim kurumlarının sürece aktif katılımının sağlanması, Avrupa Yükseköğretim Alanı’nın cazip hale getirilmesi. 2003’te Berlin’de toplanan 33 Avrupa ülkesinin Yükseköğretim Bakanları, Bologna Süreci’ne, “Avrupa Araştırma Alanı (European Research Area, ERA) ile Avrupa Yükseköğretim Alanı (European Higher Education Area, EHEA) arasında bir sinerji kurmak ve Doktora çalışmaları” konulu, 10’uncu hedef eklemişler; ayrıca, üye ülkelerde sürece hız kazandırmak ve durum tespiti yapmak amacıyla, 2005 Bergen Konferansı’ndan önce gerçekleştirilmek üzere, aşağıda belirtilen 3 öncelik alanını belirlemişlerdir: Yükseköğretimde (Lisans ve Yüksek Lisans olmak üzere) iki aşamalı derece yapısı, Yükseköğretim diploma ve/veya dereceleri ve öğrenim sürelerinin tanınması, Kalite güvencesi. Berlin’deki Konferansta Bologna Süreci’ne 7 ülke (Arnavutluk, Bosna-Hersek, Vatikan Cumhuriyeti, Rusya Federasyonu, Sırbistan-Karadağ, Makedonya ve Andora) daha katılmış ve toplam ülke sayısı 40’a erişmiştir. 19-20 Mayıs 2005 tarihlerinde Norveç’in Bergen şehrinde dördüncüsü gerçekleşen Avrupa Eğitim Bakanları Konferansı’nda 5 yeni ülkenin üyeliğe kabulü ile üye ülke sayısı 45’e çıkmıştır. Bu toplantıda, 2005-2007 yılları arasında gerçekleştirilmesi hedeflenen 4 öncelik alanı belirlenmiştir. Bu öncelik alanları: Avrupa Yükseköğretim Alanı ile Avrupa Araştırma Alanı arasında bir sinerji yaratmak, Bologna Sürecinin Sosyal Boyutunu güçlendirmek, Öğrenci ve Öğretim Görevlilerinin Hareketliliği, Avrupa Yükseköğretim Alanının cazip hale getirilmesi ve Avrupa dışındaki ülkelerle işbirliğinin sağlanması ve güçlendirilmesi. Toplantıda, ayrıca 2007 yılına kadar gerçekleştirilmesi beklenen ve aşağıda belirtilen 4 ana konu hakkında üye ülkelerdeki uygulamaları ve gelişmeleri tespit etmek üzere, bir değerlendirme raporu (Stocktaking Report) hazırlanmasına karar verilmiştir:  Avrupa Kalite Güvencesi Birliği (European Association of Quality Assurance, ENQA) tarafından geliştirilen ve Avrupa Yükseköğretim Alanında yer alan yükseköğretim kurumlarına yönelik “Kalite Güvencesi Standartları ve Uygulama Prensipleri”nin üye ülkelerdeki uygulamaları, Ulusal Yeterlikler Çerçeveleri uygulamaları, Doktora programları da dahil olmak üzere ortak yükseköğretim programları, Yükseköğretimde esnek öğrenim yolları yaratmak.

66 Soruda Bologna Süreci

Yükseköğretim Kurulunun hazırlamış olduğu 66 soruda Bologna Süreci isimli çalışma için tıklayınız.

Previous Next
Duyurular

Güncel duyuru bulunmamaktadır.

  • «
  • »
Etkinlikler
Eylül
17

Bağımlılıkla Mücadele

17 Eylül 2025, Çarşamba - 423 defa okundu.

Eylül
19

3 Yaş Üniversitesi Mezuniyet Töreni

19 Eylül 2025, Cuma - 206 defa okundu.

Eylül
19

Adnan Menderes, Fatin Rüştü Zorlu ve Hasan Polatkan’ın İdamlarının Türkiye Üzerindeki Etkileri

19 Eylül 2025, Cuma - 138 defa okundu.

  • «
  • »
Haberler
DPÜ’nün Kalite Ziyaretleri Devam Ediyor

DPÜ’nün Kalite Ziyaretleri Devam Ediyor

17 Eylül 2025, Çarşamba - 110 defa okundu.

Üniversitemizin kalite süreçleri ve paydaş iş birliklerini geliştirmek amacıyla yaptığı kurum ziyaretleri, Rektörümüz Prof. Dr. Süleyman Kızıltoprak’ın da katılımıyla sürüyor.

DPÜ EAIE 2025 Konferansı’nda Tanıtıldı

DPÜ EAIE 2025 Konferansı’nda Tanıtıldı

17 Eylül 2025, Çarşamba - 80 defa okundu.

Üniversitemiz, İsveç’te düzenlenen EAIE 2025 Konferansı ve Fuarı’nda uluslararası alanda yer aldı.

DPÜ’de Yangın Söndürme Tatbikatı

DPÜ’de Yangın Söndürme Tatbikatı

17 Eylül 2025, Çarşamba - 75 defa okundu.

Üniversitemizin geleinde yangın güvenliği kapsamında düzenlenen tatbikatlardan biri Rektörlük binamızda gerçekleştirildi.

DPÜ’de İngilizce Hazırlık Sınıfı Oryantasyon Programı

DPÜ’de İngilizce Hazırlık Sınıfı Oryantasyon Programı

17 Eylül 2025, Çarşamba - 51 defa okundu.

DPÜ Yabancı Diller Yüksekokulumuz, yeni dönemde hazırlık sınıfına başlayan öğrencilerimiz için oryantasyon programı gerçekleştirdi.

DPÜ’de Sıfır Atık Kutuları Teslim Töreni

DPÜ’de Sıfır Atık Kutuları Teslim Töreni

17 Eylül 2025, Çarşamba - 94 defa okundu.

Üniversitemiz, Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığının hibesiyle temin edilen dış mekan atık kutularını teslim aldı.

DPÜ Yeni Öğrencilerini Karşıladı

DPÜ Yeni Öğrencilerini Karşıladı

14 Eylül 2025, Pazar - 3105 defa okundu.

Rektörümüz Prof. Dr. Süleyman Kızıltoprak, 2025 YKS ile Üniversitemize yerleşen öğrencilerimizi Kütahya Şehirlerarası Otobüs Terminali’nde karşıladı.

  • DPUHaber Portalı için tıklayınız
Eurodesk Türkiye
Türkiye Ulusal Ajansı
Dış İlişkiler Koordinatörlüğü
Öğrenci Bilgi Sistemi
Erasmus+ Programı
Erasmus Student Net.
DPU

T.C. Kütahya Dumlupınar Üniversitesi

Bologna Eşgüdüm Komisyonu

Hızlı Erişimler

  • Kütahya Dumlupınar Üniversitesi
  • Merkez Kütüphane
  • Öğrenci Bilgi Sistemi
  • Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı
  • Akademik Portal

İletişim Bilgileri

Dumlupınar Üniv. Evliya Çelebi Yerleşkesi Tavşanlı Yolu 10. km KÜTAHYA
0 (274) 443 43 43

Uygulamalar

DPUMobil uygulamasını telefonunuza kurarak üniversitemiz hakkındaki her şeye cep telefonunuzdan ulaşabilirsiniz.

AppStore Android
T.C. Kütahya Dumlupınar Üniversitesi - Bilgi İşlem Daire Başkanlığı, Tüm hakları saklıdır.